حجت الاسلام و المسلمین مبشری:
برنامه های دانشگاه در خصوص تربیت دینی و فرهنگی دانشجومعلمان طبق ساحت های ششگانه تعلیم و تربیت
انسان، خلیفه الله است و باید کار خدایی در روی زمین کند.
استعدادها و ظرفیت های انسانی وظیفه بر گردن انسان قرار می دهد و در برخی موارد می شود دلیل غرور و مانع رشد انسان
رسالت یک مربی فرهنگی، هدایت متربی به تفکر، تدبر، تعقل تا رسیدن به خدا است.
رساندن متربی ها به آزادی از اسارت ها و بندها، که همان حیات طیبه است، وظیفه مربیان فرهنگی است.
مساله محوری، مهم ترین موضوع سیاست های جدید فرهنگی است.
جذب حداکثری، رویکرد مهم اقدامات فرهنگی است.
مسئولان فرهنگی در ستاد و پردیس ها و مراکز، در ساحت های ۶ گانه تعلیم و تربیت باید سرآمد باشند و باید سرلوحه کار قرار گیرد.
نظام نامه فرهنگی قبلا ابلاغ شده است، بازنگری انجام شده است و توسط دو گروه اساتید و مدیران فرهنگی در معاونت فرهنگی، مورد توجه، مطالعه و بازنگری قرار گرفته است.
ضرورت دارد مسئولان فرهنگی در پردیس ها و مراکز، نظرات، نقدها و پیشنهادات خود در خصوص نظام نامه فرهنگی را اعلام، تا نظام نامه جامع فرهنگی به تصویب نهایی برسد.
در ساحت اعتقادی، بحث قرائت قرآن، تجوید و تفسیر قرآن مهم است.
از سال آینده، دانشجو معلمان در کنار مسایل تئوری و تخصصی، باید در ساحت های ۶ گانه فرهنگی و تربیتی نیز متخصص شوند تا بتوانند فارغ التحصیل شوند.
دانشجو معلم به عنوان معلم آینده، باید خط تحریری مناسب داشته باشند.
تربیت بدنی، یکی از ساحت های تربیتی است و دانشجو معلمان باید در یک رشته در سطح مربی قرار گیرند.
سالیانه ۳۰ هزار دانشجو معلم آموزش امدادگری می گیرند تا در حوادث بتوانند یک امدادگر باشند.
تربیت اجتماعی و سیاسی، امری مهم است و باید معلم جریان شناس سیاسی و اجتماعی باشد تا تبیین منطقی و عقلانی در کلاس درس کند.
مسئولان فرهنگی به عنوان راهبر، کار سنگین و مهمی دارند.
سامانه جدید فرهنگی، یا مستقل یا در سامانه گلستان تعریف خواهد شد.
نگاه همدلانه، خالصانه و جهادگونه در برنامه های فرهنگی ضروری است.